Hírek

Elérhetőségek

Zenés-táncos rendezvények tartásának engedélyezése

2011. június 16-át követően a zenés, táncos rendezvények kizárólag rendezvénytartási engedély birtokában tarthatók. Az engedélyért Szigethalom Város Önkormányzat Jegyzőjéhez szükséges fordulni, a kitöltött és csatolt dokumentumokkal ellátott „Rendezvénytartási engedély kérelem”–el.

Zenés, táncos rendezvény iránti kérelem benyújtása szükséges (együttes feltételek):

  • Rendszeresen vagy meghatározott alkalomból ill. időpontban tartják,
  • Tömegtartózkodásra szolgáló helyiségben (egyidejűleg 300 főnél több személy
  • tartózkodása várható), vagy szabadban rendezik (a rendezvény időtartama alatt
  • várhatóan lesz olyan időpont, amikor a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja),
  • Nyilvános, nem zártkörű,
  • Válogatott lemezbemutatás vagy élő előadás útján (diszkó), a zeneszolgáltatást
  • főszolgáltatásként nyújtó rendezvény (koncert),
  • A részvételhez nem kell megváltott ülőhely (jegy)

Vonatkozó jogszabály:

A zenés, táncos rendezvények (a továbbiakban: rendezvények) működésének biztonságosabbá
tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet.

A rendelet hatálya kiterjed:

  • azokra az alkalmi vagy rendszeres zenés, táncos rendezvényekre, amelyeket az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletben meghatározott tömegtartózkodásra szolgáló építményben,
  • építményen, tömegtartózkodásra szolgáló helyiséget tartalmazó építményben,
  • építményen, vagy tömegtartózkodásra szolgáló helyiségben (a továbbiakban együtt: építmény) – egyidejűleg 300 személynél nagyobb befogadóképességű helyiségben - tartanak;
  • az előző bekezdésben foglaltak kivételével a szabadban tartanak és a rendezvény időtartama alatt várhatóan lesz olyan időpont, amelyen a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja (a továbbiakban: szabadtéri rendezvény).

A rendeletet nem kell alkalmazni:

  • a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre;
  • a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre;
  • a törvényesen elismert egyházak és vallásfelekezetek által szervezett vallási szertartásokra, rendezvényekre;
  • a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
  • a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.

Fizetendő díjak, illetékek:

Rendezvénytartási engedély iránti eljárás illetéke: 3.000,- Ft
Módosítás illetéke: 3.000,-Ft.
Fizetés módja: illetékbélyeg

Eljárási határidő: 20 nap

A kérelem benyújtható személyesen a Hivatal ügyfélfogadási idejében, meghatalmazott útján, illetve postai úton.

1. KÉRELEM
A rendezvénytartási engedély kérelemre indul. A „Rendezvénytartási engedély kérelem” nyomtatvány letölthető a innen.
Az engedély iránti kérelmet a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó helyiség üzemeltetője, vagy szabadtéri rendezvény esetén a rendezvény szervezője nyújtja be.

Csatolandó dokumentumok:

Épület használatának jogcímére vonatkozó igazoló okirat, ha nem a tulajdonos a kérelmező:

  • bérleti szerződés,
  • befogadó nyilatkozat,
  • haszonélvező hozzájárulása,
  • közös tulajdonban álló épület esetén a tulajdonostársak hozzájárulása

Biztonsági terv
A biztonsági terv tartalmazza:

  • a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét és az oda való belépés és eltávozás rendjét;
  • a zenés, táncos rendezvény helyszínének baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét;
  •  a biztonsági követelmények érvényesítésében közremûködõk tevékenységének leírását;
  • a biztonsági személyzet létszámát;
  • az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást; valamint
  • szabadtéri rendezvényeknél a viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet.

Tűzvédelmi szabályzat (tűzvédelmi szabályzatot kell készítenie a gazdálkodó tevékenységet folytató magánszemélyeknek, a jogi személyeknek; a jogi és a magánszemélyek jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteinek, ha a munkavégzésben résztvevő családtagjaikkal együtt ötnél több munkavállalót foglalkoztatnak, vagy ha ötvennél több személy befogadására alkalmas létesítményt működtetnek, ill. a fokozottan tűz- és robbanásveszélyes besorolás esetén és kereskedelmi szálláshelyeken)

Az engedélyezési eljárásban a következő szakhatóságok vesznek részt:

  • a fővárosi és megyei kormányhivatal népegészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatala,
  • a fővárosi és megyei kormányhivatal építésügyi hatáskörében eljáró járási hivatala,
  • a hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szerve,
  • a városi rendőrkapitányság

A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg a zenés, táncos rendezvényt nyilvántartásba veszi és igazolást állít ki. A jegyző által vezetett nyilvántartás nyilvános, mely az önkormányzat honlapján közzétételre kerül.

2. ADATVÁLTOZÁS

Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek.
A jegyző az adatokban bekövetkezett változást a bejelentés alapján a nyilvántartásba bejegyzi, és a módosított adatoknak megfelelő engedélyről szóló igazolást ad ki. Amennyiben a módosítás olyan jellegű, hogy az valamely szakhatóság jogkörét érinti, arról a jegyző az érintett szakhatóságot értesíti. Amennyiben a szakhatóság nyilatkozata alapján szükséges, a jegyző új engedélyezési eljárást folytat le. A tevékenység megszüntetését az igazolás leadásával egyidejűleg haladéktalanul be kell jelenteni a jegyzőnek. A bejelentés alapján a jegyző az engedélyt visszavonja, és a
zenés, táncos rendezvényt törli a nyilvántartásból.

Az üzemeltető, illetve a szervező kötelezettsége

A rendezvény szervezőjének feladata, hogy folyamatosan nyomon kövesse, hogy nem várható-e a rendezvény biztonságát veszélyeztető időjárás, valamint felel a biztonsági tervben és a vonatkozó tűzvédelmi előírásokban meghatározott rendelkezések megtartásáért, ha az időjárás a rendezvény biztonságát veszélyezteti, szükséges esetben gondoskodik a rendezvény felfüggesztéséről.A zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatnak, a biztonsági tervnek és a tűzriadó tervnek a zenés, táncos rendezvény helyszínén a vendégek számára látható, hozzáférhető helyen történő elhelyezéséért, valamint az elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján való közzétételéért az üzemeltető és a szervező felel.
A zenés, táncos rendezvény szervezője gondoskodik elsősegély nyújtására képzett személyzet helyszíni jelenlétéről.
A szervezőre, illetve a biztonsági személyzetre vonatkozó szabályok. A zenés, táncos rendezvény biztosítását a zenés, táncos rendezvény és a helyszín jellegzetességeihez, valamint a helyszín befogadóképességéhez igazodó számú biztonsági személyzet végzi.

Ha a jóváhagyott biztonsági tervben a biztonsági személyzet létszáma a tíz főt eléri, akkor a biztonsági személyzet legalább egy tagjának biztonságszervezői, legalább három tagjának rendezvénybiztosító képzettséggel kell rendelkeznie. A rendezvény szervezője, illetve a biztonsági személyzet tagja a képzettségét igazoló okiratot vagy annak másolatát a zenés, táncos rendezvény ideje alatt köteles magánál tartani és hatósági ellenőrzés esetén felmutatni.

A rendezvény szervezője amennyiben ezt előre meghirdette, korlátozhatja a fiatalkorúak zenés, táncos rendezvény helyszínére való belépését olyan módon, hogy a zenés, táncos rendezvény helyszínére történő belépést az életkort igazoló okmány előzetes felmutatásához,  a beléptetést a fiatalok alkohollal történő kiszolgálásának megelőzése, esetleges alkoholfogyasztásuk ellenőrizhetősége érdekében a fiatalkorúak számára megkülönböztető jelzéssel ellátott belépőjegyhez (kártyához, karszalaghoz) kötheti.

Zenés-táncos rendezvények tartásával kapcsolatban forduljon az Igazgatási Irodához.