Az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése kapcsán az M1-es autópálya irányába haladó oldalon, a 23-17 kilométerszelvények között megkezdődik az új betonpálya kialakítása. A munkálatok miatt 2019. március 9-től forgalomkorlátozásra számíthatnak a közlekedők.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból, a NIF Zrt. beruházásában és az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése. A projekt 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival.
A beruházás következő fázisaiban az M0 autóút Csepel-szigeti szakaszán is megkezdődik a fejlesztés. A munkálatok során a kivitelező az aszfalt burkolatot beton burkolatra cseréli az M1-es autópálya felé vezető oldalon, illetve a szakaszon található hidak új szigetelést, szegélyt és korlátot kapnak. Sor kerül a megfelelő zajvédelem kiépítésére illetve a tájékoztató rendszer kiegészítésére is. Az új pálya kialakítása a teljes meglévő aszfaltburkolat elbontásával indul, melynek helyére új pályaszerkezeti rétegeket épít a kivitelező. A beton burkolat néhány hetes szilárdulás után éri el a maximális terhelhetőségét, így ebben az időszakban nem folyik majd látható munkavégzés az érintett területeken.
A biztonságos munkavégzés és a 2x2 sávos közlekedés fenntartása érdekében újabb, jelentős terelés átépítési munkákat végeznek majd el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szigetszentmiklósi mérnökségének szakemberei.
A terelés kiépítése az M5-ös autópálya felé vezető oldalon 2018. március 9-én, szombaton kezdődik a szükséges burkolati jelek felfestésével, mellyel a forgalmat a leálló és külső sávra terelik. A halásztelki és szigetszentmiklósi csomópontokban ezzel együtt szűkített lassító és gyorsító sávokat alakítanak ki. Ezen a pályaoldalon valamennyi csomóponti ág használható lesz a forgalomterelés ideje alatt. Az M5-ös autópálya felé vezető oldalon lezárják a két belső forgalmi sávot, az M1-es autópálya felé vezető oldalon pedig a legbelső forgalmi sávot. A munkálatok során 6 kilométer hosszban, mintegy 2500 m2 sárga burkolati jelet festenek fel, és megközelítőleg 400 darab sávos terelőtáblát helyeznek ki. A burkolati jelek festésének idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon egy sáv lesz járható, aki teheti, ezen időszak alatt kerülje el az M0-s autóút ezen szakaszát.
Ezt követően a tervek szerint 2019. március 11-től várhatóan 15 éjszakán keresztül, 19-20 órától másnap hajnali 5 óráig, tehát a csúcsidőszakokon kívül, az ellenkező irányú forgalom biztonsága érdekében szükséges beton elválasztóelemek daruzását végzik. A fizikai elválasztás kiépítéséhez mintegy 1500 darab, 4 méteres beton terelőfal mozgatására kerül sor. A forgalom biztonsága érdekében a daruzás idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon éjszakánként csak egy sáv lesz járható. Az ünnepi hosszúhétvége idején, 2019. március 14-17. között nem lesz korlátozással járó munkavégzés a szakaszon.
A beton terelőfalak elhelyezését követően az M1-es autópálya felé tartó forgalmat a teljes rekonstrukcióval érintett szakaszon átterelik az ellenkező pályaoldalra.
Az M1-es autópálya irányába haladó pályaszakasz lezárásánál fontos szempont volt, hogy a szigetszentmiklósi csomópont a lehető legrövidebb ideig legyen elzárva a forgalom elől, így a tervezetten áprilisban kezdődő pályazár során május közepéig a leállósávon keresztül biztosítva lesz a lehajtás Szigetszentmiklós irányába. A pihenőhely belső útján továbbra is elérhető az 51101-es jelű út, az üzemanyagtöltő állomás és a Gastland M0 Hotel Étterem megközelítése. A szigetszentmiklósi lehajtó teljes lezárására tervezetten 2019. május közepén kerülhet sor. Az érintett szakasz bontási és építési munkái nagyságrendileg 6 hetet vesznek majd igénybe, ez idő alatt Szigetszentmiklós irányába a halásztelki csomóponton keresztül lehet majd lehajtani. Az új betonburkolat szilárdulását követően egy sávon ideiglenesen újra áthaladhat majd a forgalom a munkaterületen, így a szigetszentmiklósi lehajtó újra használható lesz.
Az M1-es autópálya felé történő felhajtás azonban nem lesz lehetséges a szigetszentmiklósi csomópontban az áprilisban kezdődő pályazár ideje alatt. Az erre közlekedők a II. Rákóczi Ferenc úton keresztül a halásztelki csomópontban tudnak M1-es autópálya felé felhajtani az M0-s autóútra, a terelő utakat sárga táblák jelzik majd. A halásztelki csomópontban a le- és felhajtás továbbra is biztosított lesz, illetve megmarad a 2018 szeptemberében kialakított új gyűjtő-elosztó sáv Halásztelek felől a 6-os főút csomópontjáig. A 6-os főútról az M1-es autópálya felé továbbra sem lehet majd felhajtani. Az M6-os autópálya csomópont ez idő alatt is használható marad.
A terelések kiépítéséről a szakemberek folyamatosan tájékoztatást adnak, az egyes tervezett ütemek és a várható korlátozások, illetve az autóút aktuális forgalmi helyzetéről a közlekedők a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatának weboldalán, a www.utinform.hu-n tájékozódhatnak.
A 2019 áprilisában lezárásra kerülő közel 6 kilométer hosszú útszakaszt augusztus első felétől 3 ütemben adják majd vissza a forgalomnak.
További információk:
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály
1024 Budapest, Fényes Elek utca 7-13.
E-mail: kommunikacio@kozut.hu
Weboldal: www.kozut.hu
Facebook: www.facebook.com/MagyarKozut
Instagram: https://www.instagram.com/magyarkozut